Dobíjení (vybíjení) baterie při jízdě vs. vyhřívání heftů

motorky, které patří hlavně na silnici...
Uživatelský avatar
jurak69
Příspěvky: 28
Registrován: ned 04. zář 2016 14:35:00
Moto: BMW R1200RT LC
Bydliště: Velatice

Re: Dobíjení (vybíjení) baterie při jízdě vs. vyhřívání heftů

Příspěvekod jurak69 » čtv 09. úno 2017 20:34:03

Přesně tak.
Napětí baterie po nastartování má kolem 14,5V a musí držet, i se vším co jde zapnout.
Pokud klesá, tak je něco špatně.

Uživatelský avatar
DickSz
Příspěvky: 24
Registrován: sob 16. črc 2016 15:50:58
Moto: BMW R1100RT

Re: Dobíjení (vybíjení) baterie při jízdě vs. vyhřívání heftů

Příspěvekod DickSz » stř 19. říj 2016 23:33:52

Domnívám se, že baterie je jen na start, běžící motor by měl zajisti napájení všech spotřebičů a dobíjení.
Pokud se baterie nedobije při jízdě, je pravděpodobně vadná.
Druhá možnost je vadné dobíjení, což se dá změřit - na běžícím stroji by mělo být napětí baterie 14,5 V.
Ale regulátor jsem ještě pokažený neviděl. Je na alternátoru nahoře.

Uživatelský avatar
Long
Příspěvky: 5
Registrován: pon 10. říj 2016 9:15:17
Moto: BMW R1200RT
Bydliště: Kravaře

Re: Dobíjení (vybíjení) baterie při jízdě vs. vyhřívání heftů

Příspěvekod Long » úte 11. říj 2016 8:06:26

Díky moc, vyhřívání heftů by mělo být na 99.9% originál. Vyzkouším navrhovaný postup a uvidím.

Alarm by tam být neměl, alespoň o něm nevím, i když nějaký ovladač s dvěmi tlačítky u klíčů je, ale asi s úplně KO baterií, páč když jsem jej cvičně zkoušel, nic nereagovalo. Ale to si ověřím.

Jinak alarm jsem měl na bývalé motorce, ale tam se mi nikdy nestalo, že by mi alarm vybíjel baterii za jízdy. Jo, pokud jsem nechal motorku 14 dní odstavenou, tak se odběr elektriky alarmem projevil.

Long.

Uživatelský avatar
Charlie
Příspěvky: 3424
Registrován: úte 27. led 2009 22:55:04
Moto: BMW R1200GS ADV

Re: Dobíjení (vybíjení) baterie při jízdě vs. vyhřívání heftů

Příspěvekod Charlie » úte 11. říj 2016 7:56:27

Ahoj,

něco málo k akumulátorům máš tady.

Pokud máš na motorce originální vyhřívání, pak je na to dimenzována i elektrická kapacita motorky. Při použití vyhřívání, by jsi po jízdě neměl mít s akumulátorem žádný problém.

Ideální napětí alternátoru pro nabíjení akumulátoru je 14.5V.

Osobně bych problém viděl ve vysokém vnitřním odporu akumulátoru - je za hranicí své životnosti.

Pokud Ti alternátor správně funguje zkus toto:
1. dobij akumulátor pomocí Optimate s odpojenou kabeláží od motorky (napětí akumulátoru po dobití by mělo být 12,6V až 12,8V)
2. akumulátor opět připoj do motorky a projeď se alespoň 15 km
3. nechej motorku stát 15 minut a potom změř napětí na svorkách baterie. Pokud naměříš méně než 12.4V, tak to má baterie pravděpodobně za sebou

Pozor, pokud máš na moto instalovaný alarm, tak může být významným zdrojem vybíjení akumulátoru.

Charlie ;)

Uživatelský avatar
Long
Příspěvky: 5
Registrován: pon 10. říj 2016 9:15:17
Moto: BMW R1200RT
Bydliště: Kravaře

Dobíjení (vybíjení) baterie při jízdě vs. vyhřívání heftů

Příspěvekod Long » pon 10. říj 2016 10:46:02

Zdravím přátelé, jakožto čerstvý majitel motorky BMW R 1200 RT bez jakýchkoliv zkušeností mám jeden dotaz, pramenící z několika nepříjemných zkušeností.

Opakovaně se mi stalo, že pokud jsem jel delší dobu (cca 2 hodiny a víc) se zapnutým vyhříváním heftů, tak mi po vypnutí motorky už akumulátor nebyl schopen následně motorku nastartovat.

Konkrétně včera jsem vyjížděl z Opavy s plně nabitou baterií (byla přes noc v nabíječce), celou dobu jsem měl zapnuté vyhřívání heftů. Po cestě jsem třikrát stavěl, jednou hned zkraje na tankování, podruhé 140 km a potřetí po cca 260 km, po všech zastávkách jsem motorku nastartoval i když po té třetí se už jí moc nechtělo, ale nakopla se. Pak jsem dojel na Smíchov na benzinku, natankoval.....a už nenastartoval. Startér se ani neroztočil, jen to cvakalo. Jelikož s sebou pro jistotu vozím nabíječku (švédská Optimate), tak jsem ji zapnul a baterie byla skoro úplně vybitá (svítily nejdříve 2, pak 3 kontrolky, čtvrtá se nerozsvítila ani po cca 40 minutách dobíjení). Jo, vyhřívaní heftů jsem asi 10 km před benzínkou vypnul.

Dotaz zní, je to běžný jev, že alternátor při zapnutí vyhřívání nestíhá dobíjet baterku (žádné další věci, které by odebíraly proud, jako např. rádio, navigaci, vyhřívání sedadla už nemám), nebo bude problém v dobíjení, nebo bude problém v "mrtvé" baterii? Dík, Long

P.S. Jaké dobíjecí hodnoty by měly z alternátoru do baterie jít, aby se baterie dobíjela a ne naopak?


Zpět na “ON ROAD”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů