Už i motorky budou umět samy brzdit.

Nejen ze světa BMW motocyklů...
Uživatelský avatar
Charlie
Příspěvky: 3424
Registrován: úte 27. led 2009 22:55:04
Moto: BMW R1200GS ADV

Už i motorky budou umět samy brzdit.

Příspěvekod Charlie » čtv 15. lis 2018 8:05:36

V rámci strategie Vision Zero vedoucí k budoucnosti bez dopravních nehod nyní společnost Continental plánuje jako první uvést na trh asistenta nouzového brzdění i pro motocykly. Systém bude využívat radarové snímače páté generace, které mají zvýšenou schopnost detekce překážek. Při vývoji Continental vycházel klasicky z dosud již známých asistentů osobních a užitkových automobilů.

1.jpg

Společnost ovšem uvádí, že mezi těmito systémy je určitý rozdíl. Zatímco u osobního automobilu vyvine asistent nouzového brzdění v případě krizové situace maximální brzdnou sílu, u motocyklu musí být brzdný účinek dávkovaný mnohem pečlivěji. Smyslem zařízení u motocyklu je jezdci pomoci, nikoli za něj převzít kompletní kontrolu.

Asistent nouzového brzdění používá radar ke sledování prostoru před motocyklem. Pokud nastane nebezpečí střetu s vozidlem nebo jinou překážkou, jezdec dostane vizuální, akustické nebo haptické varování, například pomocí vibrací řídítek.

2.jpg

Poté následuje mírné samočinné brzdění, které motorkáře navádí ke správné reakci. Pokud jezdec nereaguje na varování, asistent samočinně zvyšuje brzdný účinek – a to tak dlouho, dokud má jezdec obě ruce na řídítkách. Zpomalení je ovšem mnohem menší, než je zvykem u podobných systémů používaných v osobních automobilech.

Radarové senzory s krátkým a dlouhým dosahem jsou v páté generaci výrazně přesnější. Používají zdokonalené algoritmy pro odhalení překážek, a tak zvládnou detekovat mnohem menší objekty, jako jsou například upadlé části výfukového potrubí.

3.jpg

Navíc umožňují měřit výšku překážky. Díky tomu radar zvládne mnohem přesněji rozeznat vozidla stojící v koloně pod mostní konstrukcí nebo překážky na okrajích silnice, jako jsou třeba obrubníky. Další výhodou jsou mnohem menší rozměry jednotky, což umožňuje výrobcům motocyklů snadnější zástavbu do přední části stroje.

4.jpg

Do sériové výroby se nová generace radarů dostane v roce 2019. Techniku lze poté využít i pro další asistenční systém, a to inteligentní adaptivní tempomat. Ten je součástí takzvaných funkcí ARAS, mezi něž patří i hlídání slepého úhlu, rozpoznávání dopravních značek a inteligentní asistent dálkových světel. Využití novinky vidí Contintental samozřejmě nejprve v segmentu dražších, luxusnějších motocyklů.

zdroj: autorevue.cz

Zpět na “Novinky / Zajímavosti”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů