Tak já jsem zase za mimozemšťana, ten odkaz mi nefunguje.
Jedině jsem našel tohlencto
http://www.outlet4you.eu/eshop/en/rockway/motorcycle-outfit-adventure-2011-jacket-reflex
Na motorce jde o krk. Jen helma k ochraně nestačí
- JiT
- Příspěvky: 193
- Registrován: stř 14. dub 2010 16:04:29
- Moto: BMW R1150GS - Slunečnice
- Tel: Xiaomi Redmi Note 4 :-)
- Bydliště: Kladno (to u Prahy)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na motorce jde o krk. Jen helma k ochraně nestačí
QOTD:
"Rule of Life #1 -- Never get separated from your luggage."
"Rule of Life #1 -- Never get separated from your luggage."
- Charlie
- Příspěvky: 3424
- Registrován: úte 27. led 2009 22:55:04
- Moto: BMW R1200GS ADV
Re: Na motorce jde o krk. Jen helma k ochraně nestačí
Mohu doporučit našeho partnera ROCKWAY, který v nabídce reflexní oblečení má: http://www.outlet4you.eu/eshop/rockway/ ... unda-green
Charlie
Charlie
- OndraCB
- Příspěvky: 21
- Registrován: pon 05. zář 2011 10:44:05
- Moto: BMW R1200RT 10
- Bydliště: České Budějovice
Re: Na motorce jde o krk. Jen helma k ochraně nestačí
V reflexním oblečení je obrovská díra na trhu. Např. krátkou bundu u nás koupíte jen od BMW, ostatní jsou dlouhé endurácké a to jen od cca 4 výrobců. S přilbama je to stejný, naštěstí náš oblíbený Schuberth má super model . Co jsem koukal na připravované oblečení pro příští sezónu u jednotlivých výrobců, včetně českých, tak žádná změna.
- Charlie
- Příspěvky: 3424
- Registrován: úte 27. led 2009 22:55:04
- Moto: BMW R1200GS ADV
Na motorce jde o krk. Jen helma k ochraně nestačí
Víkendové neštěstí na okruhu v Sepangu připomnělo motorkářům, že jízda po dvou kolech je velmi riskantní zábava; i když jezdíte ve zdánlivém bezpečí závodního okruhu.
Na záběrech tragické nehody je vidět, že Marco Simoncelli měl v osudový okamžik na sobě všechnu bezpečnostní výzbroj, kterou může závodník mít.
"Marco měl na sobě vůbec nejmodernější kombinézu, která se vyrábí. Má dokonce svůj airbag. Ale když do vás v plné rychlosti vrazí přes dvě stě kilogramů těžký motocykl MotoGP, nepomohlo by ani brnění," komentoval neštěstí český závodník Lukáš Pešek.
Žádná bezpečnostní opatření nedokážou zcela uchránit závodníka na motocyklu.
V tak nešťastném případě nepomohou ani sebelepší ochranné pomůcky, podceňovat je ale nesmíte, ani když nezávodíte. Nezáleží na tom, jestli jedete na výlet jen občas a předjíždí vás i cyklisté, chránit se musíte a pouhá helma rozhodně nestačí.
Páteřový chránič
Takzvaný "páteřák“ sice není žádnou novinkou, ale řada motorkářů tuto část výbavy stále vytrvale přehlíží. Podle mnoha odborníků se však jedná hned po přilbě o nejdůležitější součást výbavy. Dokáže totiž zabránit zraněním páteře, která mají pro jezdce většinou fatální následky.
Páteřáky se dnes dají koupit od zhruba pěti set korun za nejlevnější modely až po chrániče za několik tisíc. Ochranná funkce je podobná, ale čím dražší chránič, tím lépe se v něm budete cítit, bude lépe větrat a sedět na zádech. Pokud tedy jedete "jen kousek" a nechce se vám oblékat do celé výbavy, vezměte si alespoň páteřák, může vám hodně pomoci.
Airbag nejen v autě
Na airbagy v autě jsme si už zvykli a ani v nabídce nových aut už se o této části bezpečnosti nemluví, je zkrátka samozřejmostí. Airbag na motorce je ale stále ještě velkou neznámou a do série se ho odvážilo přenést jen pár značek. Jednou z nich je švýcarská iXS, která nabízí hodně zajímavou bundu, která na první pohled vypadá jen jako klasická textilní bunda.
Je osazena všemi potřebnými chrániči a navíc i nafukovacími vaky, které jsou napojené na bombičku se stlačeným plynem na přední straně. Celý systém je aktivován lankem, které má jezdec za jízdy připoutané k motorce. Ve chvíli nárazu lanko vytrhne pojistku a bunda se nafoukne.
Nevýhodou je značná šance, že na lanko zapomenete například na benzince a bundu "odpálíte" zbytečně. Systém se dá ale použít vícekrát a stačí koupit novou bombičku. Honda dává airbag dokonce přímo na motorku - čtěte tady
Reflexní vesta na vás nemusí vlát
Se zavedením povinného denního svícení se značně snížila viditelnost motorek v silničním provozu. Tento problém kompenzuje použití reflexní vesty. Z počátku byly k mání jen klasické vesty do auta nebo na stavbu. Sice stojí pár korun, ale jízdu na motorce dokážou značně znepříjemnit. Vesta špatně drží, vlaje na oblečení a výsledný efekt je spíš nebezpečný, když ji musíte co pár kilometrů upravovat.
Na trhu jsou ale naštěstí i modely speciálně připravené pro motorkáře. Mají střih přizpůsobený motocyklovému oblečení, jsou pevnější, dají se prát a obsahují řadu pružných prvků, které drží vestu na svém místě. Speciální motorkářské vesty koupíte od čtyř set až do dvanácti set korun a najdete je v každém dobrém obchodě s motovybavením.
Noste světlé barvy
Čeští motorkáři jsou hodně pasivní a na rozdíl od západní Evropy se u nás nosí stále především černá barva. Sice může dobře vypadat, ale je jednoznačně nejhůře viditelnou barvou z celého spektra. Dalším adeptem na přehlédnutí je modrá barva, za ní následuje překvapivě červená. Dobře vidět už budete ve žluté, lépe pak v bílé a ideální jsou samozřejmě reflexní barvy. Viditelnost bílé je z auta zhruba 50metrová, reflexní až 200metrová. Modrou je naopak vidět jen ze vzdálenosti okolo 18 metrů. Samozřejmě, že reflexní bunda není módní trhák a moc jezdců ji nosit nechce. Na trhu jsou už ale produkty s větším či menším množstvím reflexních prvků. Mohou být na kalhotách, botách, bundě nebo třeba i přilbě.
Zdroj: idnes.cz
Na záběrech tragické nehody je vidět, že Marco Simoncelli měl v osudový okamžik na sobě všechnu bezpečnostní výzbroj, kterou může závodník mít.
"Marco měl na sobě vůbec nejmodernější kombinézu, která se vyrábí. Má dokonce svůj airbag. Ale když do vás v plné rychlosti vrazí přes dvě stě kilogramů těžký motocykl MotoGP, nepomohlo by ani brnění," komentoval neštěstí český závodník Lukáš Pešek.
Žádná bezpečnostní opatření nedokážou zcela uchránit závodníka na motocyklu.
V tak nešťastném případě nepomohou ani sebelepší ochranné pomůcky, podceňovat je ale nesmíte, ani když nezávodíte. Nezáleží na tom, jestli jedete na výlet jen občas a předjíždí vás i cyklisté, chránit se musíte a pouhá helma rozhodně nestačí.
Páteřový chránič
Takzvaný "páteřák“ sice není žádnou novinkou, ale řada motorkářů tuto část výbavy stále vytrvale přehlíží. Podle mnoha odborníků se však jedná hned po přilbě o nejdůležitější součást výbavy. Dokáže totiž zabránit zraněním páteře, která mají pro jezdce většinou fatální následky.
Páteřáky se dnes dají koupit od zhruba pěti set korun za nejlevnější modely až po chrániče za několik tisíc. Ochranná funkce je podobná, ale čím dražší chránič, tím lépe se v něm budete cítit, bude lépe větrat a sedět na zádech. Pokud tedy jedete "jen kousek" a nechce se vám oblékat do celé výbavy, vezměte si alespoň páteřák, může vám hodně pomoci.
Airbag nejen v autě
Na airbagy v autě jsme si už zvykli a ani v nabídce nových aut už se o této části bezpečnosti nemluví, je zkrátka samozřejmostí. Airbag na motorce je ale stále ještě velkou neznámou a do série se ho odvážilo přenést jen pár značek. Jednou z nich je švýcarská iXS, která nabízí hodně zajímavou bundu, která na první pohled vypadá jen jako klasická textilní bunda.
Je osazena všemi potřebnými chrániči a navíc i nafukovacími vaky, které jsou napojené na bombičku se stlačeným plynem na přední straně. Celý systém je aktivován lankem, které má jezdec za jízdy připoutané k motorce. Ve chvíli nárazu lanko vytrhne pojistku a bunda se nafoukne.
Nevýhodou je značná šance, že na lanko zapomenete například na benzince a bundu "odpálíte" zbytečně. Systém se dá ale použít vícekrát a stačí koupit novou bombičku. Honda dává airbag dokonce přímo na motorku - čtěte tady
Reflexní vesta na vás nemusí vlát
Se zavedením povinného denního svícení se značně snížila viditelnost motorek v silničním provozu. Tento problém kompenzuje použití reflexní vesty. Z počátku byly k mání jen klasické vesty do auta nebo na stavbu. Sice stojí pár korun, ale jízdu na motorce dokážou značně znepříjemnit. Vesta špatně drží, vlaje na oblečení a výsledný efekt je spíš nebezpečný, když ji musíte co pár kilometrů upravovat.
Na trhu jsou ale naštěstí i modely speciálně připravené pro motorkáře. Mají střih přizpůsobený motocyklovému oblečení, jsou pevnější, dají se prát a obsahují řadu pružných prvků, které drží vestu na svém místě. Speciální motorkářské vesty koupíte od čtyř set až do dvanácti set korun a najdete je v každém dobrém obchodě s motovybavením.
Noste světlé barvy
Čeští motorkáři jsou hodně pasivní a na rozdíl od západní Evropy se u nás nosí stále především černá barva. Sice může dobře vypadat, ale je jednoznačně nejhůře viditelnou barvou z celého spektra. Dalším adeptem na přehlédnutí je modrá barva, za ní následuje překvapivě červená. Dobře vidět už budete ve žluté, lépe pak v bílé a ideální jsou samozřejmě reflexní barvy. Viditelnost bílé je z auta zhruba 50metrová, reflexní až 200metrová. Modrou je naopak vidět jen ze vzdálenosti okolo 18 metrů. Samozřejmě, že reflexní bunda není módní trhák a moc jezdců ji nosit nechce. Na trhu jsou už ale produkty s větším či menším množstvím reflexních prvků. Mohou být na kalhotách, botách, bundě nebo třeba i přilbě.
Zdroj: idnes.cz
Zpět na “Kavárna u jedné stopy”
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů