EU navrhuje povinně ABS pro motorky

Povídání nad šálkem dobré brazilské kávy na volná témata.
Uživatelský avatar
BURE
Příspěvky: 125
Registrován: stř 14. črc 2010 11:19:41
Moto: BMW F650CS, BMW R1150GS
Bydliště: Dvůr Králové n. L.

Re: EU navrhuje povinně ABS pro motorky

Příspěvekod BURE » pát 17. pro 2010 20:19:51

Osobne na svem stroji ABS mam a mockrat mi uz zachranilo pr.el. Takze za me ano, ale pravo volby by melo zusta zachovano. Navic EU ouradove chteji, aby to ABS bylo natvrdo nevypinatelne a to je kravina non plus ultra. Samozrejme se to vzdycky bude nechat osulit, ale posledni dobou je tech represi proti motorkarum fakt hodne... :no:
BMW F 650 CS Scarver
BMW R 1150 GS
" V jednoBuchosti je síla , i když boGSer má taky svoje kouzlo. . . ;) "
http://bure.hustej.net/bike.html

Uživatelský avatar
Charlie
Příspěvky: 3424
Registrován: úte 27. led 2009 22:55:04
Moto: BMW R1200GS ADV

EU navrhuje povinně ABS pro motorky

Příspěvekod Charlie » stř 15. pro 2010 6:17:53

Evropská komise navrhuje povinnost vybavovat nové motocykly ABS (systém bránící blokování kol při brzdění). Tento předpis je součástí nové rámcové legislativy, která upraví předpisy v oblasti bezpečnosti motocyklů. Pokud bude schvalovací proces úspěšný, nový předpis bude schválen příští rok s platností od roku 2017.

bmw-abs-system.jpg

K angažování na tomto poli vede Evropskou komisí hned několik faktů. V roce 2008 byli motorkáři na evropských silnicích účastníky 5520 smrtelných nehod – 14 % celkového počtu. Při přepočtu na ujeté kilometry je riziko smrtelné nehody na motocyklu 18krát vyšší než u osobního auta. Přitom ABS, který zvyšuje úroveň aktivní bezpečnosti, je v dnešní době vybaveno jen 16 % nových motorek, ačkoliv na trhu je ABS dostupné od roku 1988.

Mimochodem, v případě osobních aut je situace diametrálně odlišná – zde se výrobci působící na evropském trhu dobrovolně dohodli na plošném zavedení ABS, které díky tomu najdeme v každém novém autě vyrobeném od roku 2004.

Stručná historie a aktuální vývoj ABS pro motorky

Protiblokovací systém se na sériovém motocyklu poprvé objevil v roce 1988, jednalo se o elektronicko-hydraulický systém na BMW K100 (cestovní motocykl, řadový čtyřválec 1,0 litru). Honda následovala příklad BMW v roce 1992, kdy zavedla ABS do sériové výroby.

K dalším průkopníkům patří Harley-Davidson. Známá značka použila ABS nejprve v roce 2005 u policejních motocyklů, od roku 2008 jej pak nasadila do všech svých cestovních motorek.

Německá firma Bosch, jeden z průkopníků v oblasti bezpečnostní elektroniky, nedávno představila novou generaci označenou ABS 9. Jedná se o první ABS vyvinuté speciálně pro použití v motorkách. Systém navržený japonskými inženýry Bosch váží jen 0,7 kg a má poloviční velikost než dosud používaná zařízení. I tento pokrok ve vývoji usnadní masové nasazení ABS pro motorky.

zdroj: auto.cz


Zpět na “Kavárna u jedné stopy”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů