EU navrhuje povinně ABS pro motorky
- BURE
- Příspěvky: 125
- Registrován: stř 14. črc 2010 11:19:41
- Moto: BMW F650CS, BMW R1150GS
- Bydliště: Dvůr Králové n. L.
Re: EU navrhuje povinně ABS pro motorky
Osobne na svem stroji ABS mam a mockrat mi uz zachranilo pr.el. Takze za me ano, ale pravo volby by melo zusta zachovano. Navic EU ouradove chteji, aby to ABS bylo natvrdo nevypinatelne a to je kravina non plus ultra. Samozrejme se to vzdycky bude nechat osulit, ale posledni dobou je tech represi proti motorkarum fakt hodne...
BMW F 650 CS Scarver
BMW R 1150 GS
" V jednoBuchosti je síla , i když boGSer má taky svoje kouzlo. . . "
http://bure.hustej.net/bike.html
BMW R 1150 GS
" V jednoBuchosti je síla , i když boGSer má taky svoje kouzlo. . . "
http://bure.hustej.net/bike.html
- Charlie
- Příspěvky: 3424
- Registrován: úte 27. led 2009 22:55:04
- Moto: BMW R1200GS ADV
EU navrhuje povinně ABS pro motorky
Evropská komise navrhuje povinnost vybavovat nové motocykly ABS (systém bránící blokování kol při brzdění). Tento předpis je součástí nové rámcové legislativy, která upraví předpisy v oblasti bezpečnosti motocyklů. Pokud bude schvalovací proces úspěšný, nový předpis bude schválen příští rok s platností od roku 2017.
K angažování na tomto poli vede Evropskou komisí hned několik faktů. V roce 2008 byli motorkáři na evropských silnicích účastníky 5520 smrtelných nehod – 14 % celkového počtu. Při přepočtu na ujeté kilometry je riziko smrtelné nehody na motocyklu 18krát vyšší než u osobního auta. Přitom ABS, který zvyšuje úroveň aktivní bezpečnosti, je v dnešní době vybaveno jen 16 % nových motorek, ačkoliv na trhu je ABS dostupné od roku 1988.
Mimochodem, v případě osobních aut je situace diametrálně odlišná – zde se výrobci působící na evropském trhu dobrovolně dohodli na plošném zavedení ABS, které díky tomu najdeme v každém novém autě vyrobeném od roku 2004.
Stručná historie a aktuální vývoj ABS pro motorky
Protiblokovací systém se na sériovém motocyklu poprvé objevil v roce 1988, jednalo se o elektronicko-hydraulický systém na BMW K100 (cestovní motocykl, řadový čtyřválec 1,0 litru). Honda následovala příklad BMW v roce 1992, kdy zavedla ABS do sériové výroby.
K dalším průkopníkům patří Harley-Davidson. Známá značka použila ABS nejprve v roce 2005 u policejních motocyklů, od roku 2008 jej pak nasadila do všech svých cestovních motorek.
Německá firma Bosch, jeden z průkopníků v oblasti bezpečnostní elektroniky, nedávno představila novou generaci označenou ABS 9. Jedná se o první ABS vyvinuté speciálně pro použití v motorkách. Systém navržený japonskými inženýry Bosch váží jen 0,7 kg a má poloviční velikost než dosud používaná zařízení. I tento pokrok ve vývoji usnadní masové nasazení ABS pro motorky.
zdroj: auto.cz
K angažování na tomto poli vede Evropskou komisí hned několik faktů. V roce 2008 byli motorkáři na evropských silnicích účastníky 5520 smrtelných nehod – 14 % celkového počtu. Při přepočtu na ujeté kilometry je riziko smrtelné nehody na motocyklu 18krát vyšší než u osobního auta. Přitom ABS, který zvyšuje úroveň aktivní bezpečnosti, je v dnešní době vybaveno jen 16 % nových motorek, ačkoliv na trhu je ABS dostupné od roku 1988.
Mimochodem, v případě osobních aut je situace diametrálně odlišná – zde se výrobci působící na evropském trhu dobrovolně dohodli na plošném zavedení ABS, které díky tomu najdeme v každém novém autě vyrobeném od roku 2004.
Stručná historie a aktuální vývoj ABS pro motorky
Protiblokovací systém se na sériovém motocyklu poprvé objevil v roce 1988, jednalo se o elektronicko-hydraulický systém na BMW K100 (cestovní motocykl, řadový čtyřválec 1,0 litru). Honda následovala příklad BMW v roce 1992, kdy zavedla ABS do sériové výroby.
K dalším průkopníkům patří Harley-Davidson. Známá značka použila ABS nejprve v roce 2005 u policejních motocyklů, od roku 2008 jej pak nasadila do všech svých cestovních motorek.
Německá firma Bosch, jeden z průkopníků v oblasti bezpečnostní elektroniky, nedávno představila novou generaci označenou ABS 9. Jedná se o první ABS vyvinuté speciálně pro použití v motorkách. Systém navržený japonskými inženýry Bosch váží jen 0,7 kg a má poloviční velikost než dosud používaná zařízení. I tento pokrok ve vývoji usnadní masové nasazení ABS pro motorky.
zdroj: auto.cz
Zpět na “Kavárna u jedné stopy”
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů