Po hranici - jih

Cestování po České republice.
Uživatelský avatar
Charlie
Příspěvky: 3424
Registrován: úte 27. led 2009 22:55:04
Moto: BMW R1200GS ADV

Re: Po hranici - jih

Příspěvekod Charlie » úte 06. srp 2013 10:01:05

Páťo,

díky za info. Pokud by jsi chtěl vidět přesnou repliku české hraniční závory z 30. let 20. století, tak je tady: http://www.mapy.cz/#!x=18.209120&y=49.9 ... .929063_16

Při další etapě to budeš mít asi po cestě.

Charlie ;)

zavora.jpg

Uživatelský avatar
Páťa
Příspěvky: 436
Registrován: úte 04. říj 2011 10:34:49
Moto: BMW R1200GS ADV
Bydliště: Sulice

Re: Po hranici - jih

Příspěvekod Páťa » pon 05. srp 2013 13:24:21

Charlie,
ta strážní věž je v tom Šatově vedle pevnosti. Nejde vlastně o autentickou hraniční čáru, ale pro představu, jak to to asi vypadalo, to docela stačí.
Jinak 2. etapa by měla obsáhnout východ - od Břeclavi někam do Jeseníků a nebo i kousek dál.
Podle času.
Ahoj Páťa :)

Uživatelský avatar
Charlie
Příspěvky: 3424
Registrován: úte 27. led 2009 22:55:04
Moto: BMW R1200GS ADV

Re: Po hranici - jih

Příspěvekod Charlie » ned 04. srp 2013 18:29:07

Páťo,

to je bezva cestopis a fotky :palec: Těším se na další.

Kde je ta strážní věž na hranicích? O jedné vím v Čížově, kde zůstal kus železné opony jako památník.

Charlie ;)

Uživatelský avatar
Páťa
Příspěvky: 436
Registrován: úte 04. říj 2011 10:34:49
Moto: BMW R1200GS ADV
Bydliště: Sulice

Po hranici - jih

Příspěvekod Páťa » ned 04. srp 2013 11:19:20

Jednou mě napadlo, že by určitě stálo za to objet naši republiku po její hranici.
Stále jsem to odkládal, protože času na celou trasu se nějak nedostávalo. Nakonec jsem si akci rozdělil na několik etap a tu první během minulých dvou dnů uskutečnil.
Trasa měla obsáhnout naši jižní hranici, a tak jsem přes Vimperk a Horní Vltavici dorazil do Lenory. Jízda šumavskými hvozdy s krásnými výhledy mě postupně dovedla k Lipnu.
V Černé jsem se osvěžil vykoupáním v jezeře ( teplota ve stínu se ustálila na 35°, tak se mi z vody moc nechtělo ) a přes Frymburk pokračoval do Vyššího Brodu. Opět krásná cesta v příjemném stínu lesů. Z Vyšáku jsem dle pana Garmina dojel ještě do Dolního Dvořiště a pak hurá na druhou stranu hranice do Rakous, směr Gmünd.
No to byla úplná lahůdka. Úzké silničky samá zatáčka naprosto bez propozu okolo rozlehlých luk a polí, za tím vším velebné kopce Šumavy. Prostě kochání na druhou.
Z Gmündu jsem to ještě Rakouskem vzal k Nové Bystřici a pak jen zbýval malý kousek do kempu Zvůle.
Kemp neznalým mohu vřele doporučit pro jeho přátelskou atmosféru a hlavně skvělé koupání v místním čistém rybníku.
Z rána opět plný sil jsem razil Českou Kanadou ( bohužel poznamenanou vichřicí, která před pár dny pořádně pocuchala místní památečné lesy ). Cestou jsem míjel spoustu malých pevnůtek řopíků, některé si v minulosti lidová armáda dovybavila dle své potřeby. Dneska se tomu jeden směje, ale byla fakt ukrutná doba.
bunkr s budkou.jpg

Přes Landštejn a Slavonice jsem zakrátko přijel do Vratěnína.
mú vratěnín.jpg

Obec je úplně na hranicích, takže za minulého režimu byla jako mnoho dalších jaksi zapomenuta, ale teď mě přívítala opravenými domečky a hlavně parádním místním úřadem.
No a zase vzhůru na druhou stranu hranice. Dlouho jsem se ale neradoval, protože i u našich jižním sousedů není vždy posvícení.
silnice rakousko.jpg
Silnici tohoto typu jsem fakt nečekal. Ale byl to jen krátký úsek a pak zase místní standart : vyžehlený asfalt, zatáčky jedna za druhou a krajina jak z pohlednice.
Před Langau jsem objevil hezký zámek. Asi se tam i provádí, ale jakási ženština mi oznámila, že je gešlosen a tak jsem se o historii objektu nic nedověděl.
zámek rakousko.jpg

No nevadí, už jsem se viděl v Šatově v opevnění z 2. světové války. Cestou jsem ještě minul městečko Mitteretzbach, které se nachází kousek za naší hranicí a je zřejmě vyhlášené pro naše turisty, protože aut s naší espézetkou bylo víc než místních. Je to vinařská obec a okolí je jedna báseň.
Odsud byl už jen skok k pevnosti Zahrada v Šatově.
atov bunkr celý.jpg

Pevnost je veřejnosti přístupná. Je plně vybavena z odbodí studené války a pan průvodce jako muž na svém místě hbitě odpovídal na všechny dotazy. Pro milovníky této tématiky je přístupný také pevnostní areál u Slavonic. Tam jsou ale přístupné jen tři řopíky. Tohle už je ale jiná káva. Dvoupodlažní objekt spolikal tísíce kubíků betonu a tuny armatury. Síla betonu je místy i 2 metry a dva litinové zvony váží desítky tun.
Ještě jsem prohlédnul kousek hraniční čáry ......
atov věž.jpg

a po troše historie jsem přes Znojmo a Mikulov dorazil na Pálavu.
Kde jinde lépe poobědvat než v této vínu zaslíbené lokalitě.
Hotel Pavlov v Pavlově mi poskytl dostatek stínu, chlazených nápojů a dobrých těstovin
( teplota byla už někde na 38°) s vyhlídkou na Dívčí hrady a novomlýnské nádrže.
pálava oběd.jpg

Nerad jsem v tomto malebném kraji putování podle plánu ukončil.
Cestou jsem ještě zajel do Ivančic, navštívit muzeum pánů Muchy a Menšíka. A pak už jen následoval svižný přesun Vysočinou k domovu. Za dva dny se toho asi víc stihnout ani nedalo.
Vyjel jsem v pátek v poledne a v sobotu po šesté jsem byl doma. Etapa měřila něco málo přes 800 kiláků.
Pokračování snad přístě.
Páťa :)


Zpět na “Tuzemské cestování”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti