BMW R1200RT - kolísání otáček

motorky, které patří hlavně na silnici...
Uživatelský avatar
stb
Příspěvky: 6
Registrován: pát 02. čer 2017 13:07:32
Moto: BMW R1200RT
Bydliště: Budišov

Re: BMW R1200RT - kolísání otáček

Příspěvekod stb » pát 16. čer 2017 22:23:43

No a ještě dopíšu rozuzlení. Tohle všechno byla jen poslední výstraha před popravou. Jeden den po servisu motorka řekla "dost" a z ničeho nic zastavila (těch 50m. jsem to domů dotlačil). Protože po otočení klíčku se čerpadlo neozvalo a po přivedení 12-ti V na čerpadlo krásně vrnělo, bylo jasno. Následovala výměna elektroniky palivového čerpadla a už zase fungujem.

Uživatelský avatar
Charlie
Příspěvky: 3105
Registrován: úte 27. led 2009 22:55:04
Moto: BMW R1200GS ADV

Re: BMW R1200RT - kolísání otáček

Příspěvekod Charlie » úte 13. čer 2017 18:34:34

Ahoj,

jsi šikovnej, gratuluji. :ucenec:

Charlie ;)

Uživatelský avatar
stb
Příspěvky: 6
Registrován: pát 02. čer 2017 13:07:32
Moto: BMW R1200RT
Bydliště: Budišov

Re: BMW R1200RT - kolísání otáček

Příspěvekod stb » úte 13. čer 2017 11:49:04

Ahoj,
nakonec jsem mrknul na regulátor tlaku paliva a našel tam to co je na fotkách.
Po důkladné očistě následovala návštěva na diagnostice. Po nastartování jsem čekal do 15-ti sekund zhasnutí motoru, ale nic. Motor šlapal jak hodinky. Diagnostika vypsala pár přechodných závad, z nichž jedna se týkala vstřikování a to čerpadla. Vše odmazáno, nastaveno a přezkoušeno. Zatím to vypadá dobře a doufám, že to tak i zůstane.
Ta voda a následná oxidace (až rozpadnutí regulátoru) je prý velmi častá závada.
Děkuji všem kteří se snažili svou radou pomoci.
FOTO:
http://bacaks.rajce.idnes.cz/BMW_R1200RT/#regl2.jpg

Uživatelský avatar
Charlie
Příspěvky: 3105
Registrován: úte 27. led 2009 22:55:04
Moto: BMW R1200GS ADV

Re: BMW R1200RT - kolísání otáček

Příspěvekod Charlie » pon 12. čer 2017 7:10:48

Ahoj,

těch příčin může být bohužel hodně a takto na dálku je velmi těžké radit. Kalibraci lze udělat jen diagnostikou. Ty ale můžeš motorku "naučit" délku dráhy potenciometru:
1. zapni zapalování
2. otoč plynovou rukojetí 3x až nadoraz (vypnutý motor)
3. vypni zapalování
Správě se tento postup má dělat po každém novém připojení akumulátoru.

Každopádně bych začal diagnostikou a pak bych se případně zaměřil na:
- stav akumulátoru
- dobíjení a palubní napětí
- čistotu škrtících klapek
- seřízení volnoběhu

Charlie ;)

Uživatelský avatar
stb
Příspěvky: 6
Registrován: pát 02. čer 2017 13:07:32
Moto: BMW R1200RT
Bydliště: Budišov

Re: BMW R1200RT - kolísání otáček

Příspěvekod stb » pát 09. čer 2017 21:19:11

Ahoj Charlie, dík za rychlou odpověď.
Volnoběh chvíli drží 1200, pak začne kolísat k 1000 až někdy zdechne. Spíš mě trápí že se to někdy chová jako když dojde benál i za jízdy.
Na diagnostice jsem zatím nebyl. Je možné, že tyto problémy dělá nezkalibrování klapek? Tuto moto mám chvíli a je to můj první boxer, tak proto se někdy trochu divím. Možná předchozí majitel měl baterku mimo a na prodej ji tam dal. při zkušební jízdě bylo vše OK.

Uživatelský avatar
Charlie
Příspěvky: 3105
Registrován: úte 27. led 2009 22:55:04
Moto: BMW R1200GS ADV

Re: BMW R1200RT - kolísání otáček

Příspěvekod Charlie » pát 09. čer 2017 20:22:06

Ahoj,

pokud Ti volnoběh kolisá +/- 200 ot., tak je to mimo doporučení BMW. Mělo by to být max. +/- 100 ot. u zahřátého motoru.

Střílení do výfuku u BMW boxera je normální, podle toho bohužel závadu identifikovat nelze. Zkoušel jsi to dát na diagnostiku?

Někdy v těchto případech pomůže kalibrace škrtící klapky, zvláště pak po výměně akumulátoru.

Charlie ;)

Uživatelský avatar
stb
Příspěvky: 6
Registrován: pát 02. čer 2017 13:07:32
Moto: BMW R1200RT
Bydliště: Budišov

BMW R1200RT - kolísání otáček

Příspěvekod stb » pát 09. čer 2017 19:59:23

Zdravím Vás, moje RT-čko začalo zlobit. Na jemné šolichání občas vynechává, pokut tomu přidám v kopci, tak jakoby docházel benzín, někdy jen zaškube, ale někdy až zastavím se chcípnutým motorem. Hned ale nastartuji a jedu dál. Volnoběh kolísá kolem 1200-1000ot a někdy chcípne. Po zaklapnutí si trochu zaprdí do výfuku.
Čerpadlo vyměněno při svolávačce před 20000km, vzduch filtr, svíčky a seřízení před 10000km.
Dík za názory. S.


Zpět na “ON ROAD”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host