BMW G650GS Sertão 2012
- jardapl
- Příspěvky: 13
- Registrován: pon 10. říj 2011 11:48:19
- Bydliště: Plzeň
Re: BMW G650GS Sertão 2012
Myslíš si, že kola budou pasovat z modelu F650GS Dakar?
- Charlie
- Příspěvky: 3424
- Registrován: úte 27. led 2009 22:55:04
- Moto: BMW R1200GS ADV
BMW G650GS Sertão 2012
Když se letos vrátil mezi endura od BMW jednoválcový model G650GS, byli jsme z něj trochu v rozpacích. V terénu jej značně limitují litá kola a malý rozměr předního ráfku, na silnici zase kvůli vibracím nevyvolává kdovíjaké turistické touhy. V Mnichově naštěstí bylo volání po dobrodružněji laděném modelu dobře slyšet, a v příští sezóně se můžeme tešit na off-roadovou verzi Sertão.
Ať už se v BMW při vymýšlení jména pro nový model inspirovali původním významem slova Sertão, kterým dávní předkové dnešních Portugalců pojmenovali rozlehlé pláně objevené v Asii, nebo podobnou krajinou v Brazílii, pro níž se to samé označení používá v současnosti, každopádně vybrali název výstižný. K výletům do neprobádaných a neobydlených oblastí bude
totiž nové G650GS jako stvořené.
Přitom stačilo na stávajícím modelu, který se pochopitelně bude v příštím roce prodávat dál, upravit jen málo: přední devatenáctku nahradit jedenadvacetipalcovým ráfkem, vzadu nechat sedmnáctku, ale o něco užší, stejně jako obě pneumatiky, obuté na ráfcích s drátěným výpletem. Prodloužený zdvih pérování má hodnotu 210 mm vpředu i vzadu, a přináší s sebou automaticky větší světlou výšku, delší rozvor, větší závlek předního kola, ale hlavně o 6 cm zvýšené sedlo, ke kterému BMW nabízí ještě vyšší alternativu s celkovou výškou rovných 90 cm nad zemí. To už se pomalu blížíme k parametrům motokrosového speciálu!
Ve všech ostatních ohledech zůstává Sertão oproti základu beze změn. 48koňový jednoválec se vstřikováním se v lehkém terénu jen tak neutahá, přestože musí hnát vpřed kromě jezdce také 193 kilogramů provozní hmotnosti, což je o kilo navíc oproti standardnímu G650GS. Pětistupňová převodovka i sekundární převod řetězem si s nezpevněným povrchem budou také dobře rozumět. Do off-road výbavy příliš dobře nezapadá vyšší plexi, zato kryty rukojetí a prodloužený zobák pod předním světlem přidají novému sportovnímu enduru na vzhledu i funkčnosti.
Zdroj: motorkari.cz
Ať už se v BMW při vymýšlení jména pro nový model inspirovali původním významem slova Sertão, kterým dávní předkové dnešních Portugalců pojmenovali rozlehlé pláně objevené v Asii, nebo podobnou krajinou v Brazílii, pro níž se to samé označení používá v současnosti, každopádně vybrali název výstižný. K výletům do neprobádaných a neobydlených oblastí bude
totiž nové G650GS jako stvořené.
Přitom stačilo na stávajícím modelu, který se pochopitelně bude v příštím roce prodávat dál, upravit jen málo: přední devatenáctku nahradit jedenadvacetipalcovým ráfkem, vzadu nechat sedmnáctku, ale o něco užší, stejně jako obě pneumatiky, obuté na ráfcích s drátěným výpletem. Prodloužený zdvih pérování má hodnotu 210 mm vpředu i vzadu, a přináší s sebou automaticky větší světlou výšku, delší rozvor, větší závlek předního kola, ale hlavně o 6 cm zvýšené sedlo, ke kterému BMW nabízí ještě vyšší alternativu s celkovou výškou rovných 90 cm nad zemí. To už se pomalu blížíme k parametrům motokrosového speciálu!
Ve všech ostatních ohledech zůstává Sertão oproti základu beze změn. 48koňový jednoválec se vstřikováním se v lehkém terénu jen tak neutahá, přestože musí hnát vpřed kromě jezdce také 193 kilogramů provozní hmotnosti, což je o kilo navíc oproti standardnímu G650GS. Pětistupňová převodovka i sekundární převod řetězem si s nezpevněným povrchem budou také dobře rozumět. Do off-road výbavy příliš dobře nezapadá vyšší plexi, zato kryty rukojetí a prodloužený zobák pod předním světlem přidají novému sportovnímu enduru na vzhledu i funkčnosti.
Zdroj: motorkari.cz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů