Novinky od BMW: F800GS a F700GS 2013

motorky co se nebojí sjet mimo silnici...
Uživatelský avatar
Charlie
Příspěvky: 3423
Registrován: úte 27. led 2009 22:55:04
Moto: BMW R1200GS ADV

Novinky od BMW: F800GS a F700GS 2013

Příspěvekod Charlie » úte 03. črc 2012 5:53:29

Začátek prázdnin bývá pro mnichovskou značku důležitý nejen kvůli každoročnímu megasrazu v Garmischi, ale také díky představení prvních novinek pro příští sezónu. Tentokrát vyšla řada na modernizovaná endura střední kubatury.

1.jpg

Zatímco u terénnějšího modelu F 800 GS zůstávají všechny podstatné parametry beze změny, a modernizace se odehrály pouze v oblasti designu a výbavy, jeho silničněji zaměřená verze prošla razantnějšími úpravami. F 700 GS společně s novým označením získává na výkonu i krouticím momentu, ale není ošizena ani o přidané prvky výbavy. Větší zátah motoru vynikne ještě lépe díky kratšímu sekundárnímu převodu a jednomu zubu na rozetě navíc. U BMW ale mysleli také na novou legislativu, a k novince rovnou připravili omezovací sadu na 35 kW, která za příplatek zpřístupní model F 700 GS majitelům řidičáků nové skupiny A2.

2.jpg

Nenechte se ale zmást modelovým označením: stejně jako stávající F 650 GS, bude i nové BMW F 700 GS stále pohánět řadový dvouválec o objemu 789 ccm. Hranice maximálního výkonu se ale zvedla na hodnotu 55 kW (75 koní) a špička krouticího momentu povyrostla o dva newtonmetry na celkových 77 Nm. Litá kola, menší průměr předního ráfku a nižší zdvihy odpružení naznačují, že F 700 GS zůstává alternativou pro využití převážně na zpevněném povrchu, a kdo se na svých cestách bude chtít vzdálit z civilizace častěji, měl by se rovnou dívat po druhém modernizovaném modelu.

3.jpg

I na asfaltu však číhají všelijaká nebezpečí, kterým se BMW rozhodlo čelit programem „Safety 360°“. V jeho rámci se na předním kole nového F 700 GS objeví druhá kotoučovka, a obě novinky budou už ve standardu vybaveny dvoukanálovým ABS s možností vypnutí. Rovněž poprvé se ve středním segmentu objevuje nabídka příplatkového příslušenství typu kontrola trakce (ASC) a elektronického nastavení podvozku (ESA). Elektronika nabídne jezdci prostřednictvím tlačítka na řídítkách tři předvolené režimy: Comfort, Normal a Sport. Pro nastavení předpětí zadní pružiny slouží i nadále ruční kolečko pod sedlem, ovšem s vylepšeným tvarem pro snazší obsluhu. Komu by se zdálo sedlo u F 800 GS i při nejměkčím nastavení pružiny pořád příliš vysoké, může si kromě sníženého sedla doobjednat také snížené odpružení.

4.jpg

Z uživatelského hlediska dále zaujmou nové kompaktnější ovladače s vylepšenou ergonomií, a modernizovaná přístrojovka s rozšířenou nabídkou poskytovaných informací. Novinkou je například standardní umístění palivoměru a ukazatele teploty chladicí kapaliny, ale změnil se také vzhled otáčkoměru a tachometru. Jak už to u BMW bývá, za příplatek lze motorku náležitě dovybavit. Kromě zmíněných prvků ASC a ESA se dají třeba žárovky v předním světlometu u F 800 GS nahradit LED diodami, standardní sedlo vyměnit za verzi Comfort, nebo rovnou celý balíček Comfort, který zahrnuje palubní počítač, vyhřívané rukojeti, nosič kufru a hlavní stojan. V nabídce originálního příslušenství nechybí ani systém sledování tlaku v pneumatikách.

5.jpg

Pokud jde o vizuální změny pro rok 2013, větší dynamiku mají oběma osmistovkám dodat upravené boční plasty a podsedlová část, skrývající palivovou nádrž. F 700 GS kromě toho dostala nový plexištítek, a na obou modelech se objevují kouřová sklíčka blinkrů. S novým modelovým rokem přichází také nové barevné kombinace.



Na prodejnách by se obě novinky měly objevit už letos na podzim, ale šanci vidět je na vlastní oči dostanou zájemci mnohem dřív. Tento pátek totiž v Garmisch-Partenkirchenu začínají BMW Motorrad days 2012, kde modernizované modely určitě vystaveny budou.


zdroj: motorkari.cz

Zpět na “OFF ROAD”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti