Test BMW F 800GS 2010: Němci Čechům…

motorky co se nebojí sjet mimo silnici...
Uživatelský avatar
allroad
Příspěvky: 627
Registrován: stř 11. úno 2009 17:53:44
Bydliště: Bludov ( okr. Šumperk )
Kontaktovat uživatele:

Test BMW F 800GS 2010: Němci Čechům…

Příspěvekod allroad » stř 04. srp 2010 8:47:43

Motocykl požehnán německou precizností je opět vpuštěn do českých lesů a hájů. Ehm, a na české silnice také…

BMW F 800GS jsme už v testu měli. V roce 2008 nazval Ondra motocykl všestranným spořílkem a nás dnes zajímá, jestli je „malé GS“ stále tak dobrým motocyklem. A dobrým v českých podmínkách znamená motocykl s pérováním jako má Hummer, s nenáročnou údržbou a se spotřebou paliva nejlépe do pěti litrů na sto kilometrů. Takže pojďme na to od začátku.

9__273.jpg
9__273.jpg (46.83 KiB) Zobrazeno 4040 x


Vzhled BMW F 800GS oproti konkurenci, jakou je například Yamaha XT660Z Tenere nebo Honda XL700V Transalp, působí dražším dojmem. A to se v této třídě hodně počítá. Geny společné se silnějším BMW R 1200GS se nezapřou a proto jako útěchu za menší obsah vás může hřát jeho dospělácký vzhled. Udělat ale motocykl o slabším obsahu a nemyslet přitom i na detaily to není německému výrobci vůbec podobné. Boční plasty s decentními prolisy, pověstný kachní zobák pod typickým bavorským dvojočkem, to vše perfektně slícované a doslova nerozbitně smontované. Nově se pozměnily směrové blikače, které jsou nyní užší a mají čiré sklíčko. Spolu se zadním diodovým světlometem působí rozhodně lepším dojmem než tomu bylo dříve. Stejně tak můžete obdivovat přísnou strohost zadní části motocyklu, která ukrývá palivovou nádrž. Celý design motocyklu podléhá maximální ergonomii a vzhledem k obsahu motoru působí i nezvykle vzdušně. Zkrátka tak jak to u všestranného motocyklu má být.

17__206.jpg
17__206.jpg (21.49 KiB) Zobrazeno 4042 x


Pro BMW F 800GS mluví jasně i další dvě podstatné věci. Přehledné pracoviště, které neruší a pohodlný vzpřímený posaz. Tyto zdánlivě nenápadné vlastnosti jsou základním prvkem k rychlému seznámení se s motocyklem. Kokpit je starý známý a i letos vedle zapalování najdete zdířku pro připojení navigace nebo pro nabíječku na mobil. Dále, široká řídítka, z kterých cítíte rovněž kvalitu a poctivý materiál, se výborně drží. Manipulace na místě je tak i díky nim s poměrně vysokým motocyklem o dost jednodužší. Pro mých 177 centimetrů je výška BMW akorát a kdo by měl problém, výměna sedla za nižší to řeší. Stupačky jsou umístěny vhodně, kyčle ani kolena necítí žádné napětí. Stejně tak jejich výška je zvolena s ohledem na to, aby ani v terénu nedocházelo k nebezpečnému kontaktu se zemí. Stupačky mají i snímatelný pogumovaný povrch, takže lze volit podle vašich potřeb a obuvi. Pohodlí a uživatelské vstřícnosti tedy není opravdu co vytknout. Snad jedině ten kdo by na celodenní štaci okusil příplatkové gelové sedlo, nebude chtít už měnit zpět. Pro převážně offroad ježdění bych pak nechal originální sedlo, které je montované standartně a za ušetřené peníze bych běžel koupit padací rámy.
Motor, řadový dvouválec o výkonu 85 koní na volnoběh jen tiše vrní a nepatrné vibrace se po rozjetí z větší části ztrácejí. Vyrážíme na dálnici. Dostatečná ochrana před větrem a jemné rozkmitání řídítek na hranici 140 Km/h připomíná, že motocykl na dálnici umí, ale pouze v rámci našich dopravních předpisů. V zápětí sjíždím na okresky, kde si hrajete s živým řízením a užíváte si uvolněnou pozici v sedle. Ve městě se na všechny dívám bezpečně z hora a za první vesnicí najíždím na šotolinu. Lupne jednička, dvoumetrový hrábě a je jasný, že v terénu to bude zábavnější. První kvalt je hodně silný a na nezpevněném povrchu to chce s citem. Po chvíli si však zvyknete a sami pak rádi zabloudíte do lesa vychutnat si ten šťavnatý přísun kroutícího momentu. Originální obutí je tak hlavně připraveno na silnice „české třídy“. Takto jsme si dovolili pojmenovat všehochuť, která následuje po silnicích třetí třídy. Výmoly, rozdílné typy asfaltu, ale i lehčí terén jako je polní a lesní cesta, všude tam je BMW F 800GS jako doma. V terénu můžete nechat vyniknout motor, který se ochotně sbírá už od volnoběhu. To když se ve stupačkách soustředíte na ty dva obrovské kmeny před vámi a nemusíte zaměstnávat mozek tím, jestli vám to chcípne, ještě než se k nim vůbec dostanete. Takže ani tady nemusíte smutnit, že nesedíte na silnějším modelu R 1200GS. Oproti silnějšímu bráchovi má osmikilo točivější motor. Jízda se tak stává hravější a to díky rychlému přísun výkonu, kdy odlehčený motor snadněji dodá výkonovou špičku.

0000004067_6__800.jpg


Rozhodujete se mezi ní a R 1200GS nebo ji porovnáváte s konkurencí stejného objemu? Pokud hledáte universální bike a váš cíl není procestovat Jižní Afriku, vše hovoří pro BMW F800GS. Konkurence je příliš slabá a načinčaná víc do města. A velký bratr je zas moc velký. Městem i dálnicí, polní cestou i lesem, všude si společně s F 800GS tvoříte zážitky z cestování. To všechno tak snadno na jednom jediném motocyklu. Délka stroje je ale uzpůsobena stabilitě na silnici, takže na nějaké větší blbnutí v terénu zapomeňte. Stejně tak by mohlo těžším jezdcům vadit přílišné noření přední vidlice, hlavně u agresivního brzdění a v těžším terénu. Na extrémy, ale není F 800GS stavěná a ani se nesnaží přesvědčit o opaku. I když popravdě jeden extrém tu je a to spotřeba paliva. Jedná se tu o nejmenší spotřebu, co jsem kdy na dospělém motocyklu naměřil. Přesněji se jedná o spotřebu od 4 do pěti litrů na sto kilometrů. Spolujezdec má k dispozici dostatek prostoru i rozměrná madla. Sedí však stejně vzpřímeně jako řidič a na delší trasy by to chtělo ulevit zádům, třeba opřením se o kufr. Stupačky jsou z pořádné gumy, takže vibrace u spolujezdce nehrozí. Přední čtyřpístky značky Brembo jsou hodně silné a nemají větší problém ani v plně obsazeném motocyklu. Za příplatek lze na motocykl dokoupit plno věcí jako je ABS, vyhřívané rukojeti a spousty originální příslušenství.

Prodejní čísla a čím dál větší výskyt těchto motocyklů na našich silnicích, prozrazuje víc než jen suché konstatování, že se jedná o opravdu všestranný motocykl. I my hlásíme, že se nejedná o stroj pouze pro holky. Stejně tak ho odmítáme nazvat jako chudý příbuzný silnějšího modelu. Skupina Enduro nebo si to nazvěte, jak chcete je o třech různých typech motocyklu smíchaných do jednoho. Takový motocykl jen čeká, co si na něj připravíte. A BMW F 800GS je připraveno opravdu dobře.

Plusy
+ Spotřeba
+ Projedete všude
+ Kvalita

Minusy
- Pro někoho asi cena

"Cesta bez překážek, nemá žádný cíl...."
http://picasaweb.google.cz/allroad.allroad

Zpět na “OFF ROAD”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host