Ahoj,
největší problém není předpis v brožůrce. největší problém je v tom, že na většinu stanic STK se jezdí za konkrétním technikem s konkrétním obnosem...
Viděl bych to tak: Pokud Tě vyhodil s technickou pouze na měsíc, počkat ten měsíc a přijet na STK jinam...
Pokud jsem to pochopil správně, tak přídavná světla podle doporučení technika STK - v ose s motorkou si to představuji tak, že budeš mít dvě nad sebou - jsem ještě nikdy na žádné motorce neviděl...
Pokud chceš, zavolej +420 608 887 912 a pokusíme se něco schůdného vymyslet...
Zdraví Radosek
Tech prohlídka - nelíbí se 2 mlhovky
- radosek
- Příspěvky: 12
- Registrován: úte 30. srp 2011 17:20:08
- Bydliště: Měšice u Prahy
Re: Tech prohlídka - nelíbí se 2 mlhovky
... i učený z motorky spadl...
- sup
- Příspěvky: 80
- Registrován: sob 09. kvě 2009 9:36:50
- Bydliště: Dolánky nad Ohří
Re: Tech prohlídka - nelíbí se 2 mlhovky
Charlie dík za vysvětlení a názorné obrázky. Nějak se s úpravou poperu, mlhovek (bude po jedné na každé motorce, umístěno po pravé straně) se nechci vzdát, už jsem si na ně zvyknul a teď na podzim budou zapotřebí. Pro xenony na levé straně zatím připravím držáky. Ještě podotýkám že už mám skoro odlomenou hlavu jak jsem chodil kolem toho okastlovaného Káčka a lámal si jí ohledně umístění. Ahoj Franta Vorel.
- Charlie
- Příspěvky: 3424
- Registrován: úte 27. led 2009 22:55:04
- Moto: BMW R1200GS ADV
Re: Tech prohlídka - nelíbí se 2 mlhovky
Ahoj Franto,
xenon od Touratechu je světlomet s xenonovou výbojkou a řídící elektronikou. Pokud nesvítí, tak na první pohled není rozdíl mezi TT mlhovkou a xenonem.
Touratech uvádí umístění xenonu vlevo (po směru jizdy) a mlhovky vpravo. Xenon je zapojen přes relé k dálkovému světlu. Xenon nesmí být zapojen s potkávacím světlem, protože není vybaven aktivním naklápěním paraboly.
Charlie
xenon od Touratechu je světlomet s xenonovou výbojkou a řídící elektronikou. Pokud nesvítí, tak na první pohled není rozdíl mezi TT mlhovkou a xenonem.
Touratech uvádí umístění xenonu vlevo (po směru jizdy) a mlhovky vpravo. Xenon je zapojen přes relé k dálkovému světlu. Xenon nesmí být zapojen s potkávacím světlem, protože není vybaven aktivním naklápěním paraboly.
Charlie
- sup
- Příspěvky: 80
- Registrován: sob 09. kvě 2009 9:36:50
- Bydliště: Dolánky nad Ohří
Re: Tech prohlídka - nelíbí se 2 mlhovky
Charlie, děkuji za odpověď. Moc se mi hodí, ale ještě prosím o upřesnění pojmu xenon. Z důvodů, které jsem popsal, jsem si totiž zamýšlel přídavnými mlhovkami dovybavit i druhou motorku (K1200 RS). Teď to mohu zkombinovat tak, abych v co největší míře vyhověl tomu jak píšeš. Prostě přestěhuju jednu mlhovku na tu druhou motorku. Ale kam? Teoreticky (podle toho co mi ukázal technik při TP) do svislé podelné roviny symetricity motorky. Zdá se mi že se to trochu obchází dodatečnou montáží xenonů, jak zmiňuješ. V tento moment ale nevím co přesně myslíš pod pojmem xenon. Přídavně světlo s xenonovou žárovkou zapojené jako dálkové nebo tlumené světlo?
- Charlie
- Příspěvky: 3424
- Registrován: úte 27. led 2009 22:55:04
- Moto: BMW R1200GS ADV
Re: Tech prohlídka - nelíbí se 2 mlhovky
Ahoj Franto,
je to bohužel taková trochu kočkopes situace.
Na motocyklu smí být dodatečné namontováno pouze jedno přední mlhové světlo. Viz. např. Touratech a jeho nabídka. Na jedné straně motorky mají mlhovku a na druhé pak xenon.
Výjimka je ale u mlhových světel, která jsou součástí motocyklu již z výroby např. BMW R1200GSA. Tam jsou mlhovky 2 a na STK je vše o.k.
Charlie
je to bohužel taková trochu kočkopes situace.
Na motocyklu smí být dodatečné namontováno pouze jedno přední mlhové světlo. Viz. např. Touratech a jeho nabídka. Na jedné straně motorky mají mlhovku a na druhé pak xenon.
Výjimka je ale u mlhových světel, která jsou součástí motocyklu již z výroby např. BMW R1200GSA. Tam jsou mlhovky 2 a na STK je vše o.k.
Charlie
- sup
- Příspěvky: 80
- Registrován: sob 09. kvě 2009 9:36:50
- Bydliště: Dolánky nad Ohří
Tech prohlídka - nelíbí se 2 mlhovky
Právě jsem absolvoval technickou prohlídku na R 850 R. Technikovi se nelíbily 2 mlhovky (homologované Hella). Proto, že jsou dvě a nejsou v ose motocyklu (neshledal problém v zapojení). Mlhovky mám symetricky k ose motocyklu, po jedné nad levým a pravým válcem. Ten člověk nebyl arogantní, nebyl si zpočátku jistý se svým názorem a tak vytáhl jakousi technickou knížečku a vyhledal umístění světel u motocyklu. Ukázal mi text a tam opravdu (zhruba) stálo že by i přídavné světlo mělo být v ose motocyklu. Víte někdo jak to s umístěním (aktuální stav) je? Nerad bych se přídavných mlhovek vzdal, jsou moc praktické v noci za deště, navíc mi dávají pocit jistoty že v případě náhlé poruchy žárovky tlumeného světla "nějak nouzově" dojedu.
Zpět na “DOPLŇKY A PŘÍSLUŠENSTVÍ”
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti