Moto akumulátor v zimě

Uživatelský avatar
Charlie
Příspěvky: 3424
Registrován: úte 27. led 2009 22:55:04
Moto: BMW R1200GS ADV

Re: Moto akumulátor v zimě

Příspěvekod Charlie » pát 08. led 2016 19:02:09

Tak to jsem rád, že zpráva padla na úrodnou půdu. :ucenec:

U těch šroubků na akumulátoru se to občas stane, že odejde závit. Nic speciálního tam řešit nemusíš. Pro buducí demontáž tomu pomůžeš, když závit stříkneš WDčkem.

Charlie ;)

Uživatelský avatar
bu_back
Příspěvky: 29
Registrován: pát 09. říj 2015 20:48:46
Moto: BMW R1200R

Re: Moto akumulátor v zimě

Příspěvekod bu_back » čtv 07. led 2016 13:30:35

díky za upozornění :palec: musím říct, že jsem to opomněl, jelikož jsme byli jezdit ještě na začátku prosince. takže po mailu jsem vybral ze všech motorek... i když teda u mého nového BMW to bylo nejnáročnější a díky trochu horší dostupnosti jsem strhal šroubek na baterce. půjdu koupit jiný do fabor, je nějaký materiál, kterým bych to měl nahradit abych nic nezkazil? vím je to prkotina, ale když je to nové tak ať to je se vším všady :) :)

Uživatelský avatar
Charlie
Příspěvky: 3424
Registrován: úte 27. led 2009 22:55:04
Moto: BMW R1200GS ADV

Moto akumulátor v zimě

Příspěvekod Charlie » stř 30. pro 2015 11:58:08

Přátelé,

meteorologové hlásí mrazy, tak se nezapomeňte postarat o akumulátor ve svojí motorce.

Pokud je to možné, tak jej ideálně z motorky demontujte a skladujte v suchu v teplotě kolem 10°C. Akumulátoru prospějete, pokud jej připojíte na udržovací nabíječku.

Svorkové napětí odpojeného 12V akumulátoru naprázdno by mělo být 12,6V až 12,8V.

Pozor na samovybíjení - běžný akumulátor ztrácí zhruba 0.04% své kapacity za hodinu, i když z něj není odebírán žádný proud! Hranice vybití, tedy napětí, při němž se považuje 12V akumulátor za zcela vybitý je 10,5V!

Snažte se vždy dodržet jednoduchou zásadu - vybíjení akumulátoru by mělo být ukončeno nejpozději při snížení jeho napětí na 10,5V. Pro zachování dlouhé životnosti baterie je však nutné ukončit její vybíjení vždy daleko dříve, a to nejpozději při vyčerpání 75 až 80% její kapacity, tj. při napětí naprázdno 11,9 až 12,2V dle typu a provedení akumulátoru.

Udává se, že pravidelné vybíjení do ztráty 10% kapacity významně nesnižuje životnost akumulátoru. Vybíjení do poloviny kapacity snižuje životnost asi 5x a vybíjení do úplného vybití snižujeme životnost baterie asi 10x.

Pokud přeci jenom někdy dostanete akumulátor do stavu hlubokého vybití, nespoléhejte na to, že jej dobijete až budete mít náladu, ale učiňte tak ihned, jak je to jen možné. Neopájejte se tím, že „gelovka“ počká ještě pár dní. Čím déle je akumulátor ve stavu hlubokého vybití, tím hůře pro jeho životnost a vlastnosti.

Pro sezónu 2016 chystáme novinku do BMW MOTO AMBULANCE, a to testování kapacity motocyklových akumulátorů.

Charlie ;)

motobaterie.jpg

zdroj: marconi


Zpět na “SERVIS”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti