Stránka 1 z 1

Re: BMW R1100RT - seřízení ventilových vůlí

Napsal: čtv 27. říj 2016 19:12:11
od DickSz
Máš pravdu, předsedo!
Dotahuje se po výměně a následně po ujetí 1000 km. Pak už ne.
Nic jí to neudělá, ale je to zbytečný zásah.
Omlouvám se že prezentuji špatně přečtenou moudrost :-)

Re: BMW R1100RT - seřízení ventilových vůlí

Napsal: úte 25. říj 2016 23:02:18
od Beemer7
Tak to jsem rád, že ventilové vůle se vyřešily. Stejně si ale pořád myslím, že dotahovat hlavu každých 10 tisíc km je zbytečné. Teď koukám do servisního manuálu R1100RT a i tam je napsáno "Retighten cylinder head nuts" je při první prohlídce "BMW Inspection 1000km/600mls". Osobně jsem to nikdy nedělal, pouze když jsem měl sundanou hlavu, tak pak jsem jí po 1000 km ještě dotáhl.

Re: BMW R1100RT - seřízení ventilových vůlí

Napsal: úte 25. říj 2016 20:02:15
od DickSz
Je to v manuálu. 6000 mil / 10 000 km.
Dnes jsem to udělal, chyba byla skutečně v nastavení horní úvrati. Nestačí kontrola 2x musí být 3x. Aspoň u nepozorného mechanika. :-)
Ale šlo to perfektně. Povolit 4 matice, dotáhnout na 20 Nm a pak o 180°.
A pak teprve seřídit ventilové vůle.
Koupil jsem si na to měrky od WURTHA. Jsou samostatné a s barevným hmatníkem. Prodávají s po 5 ks, tak kdyby někdo potřeboval, mám 2+2 volné.

Re: BMW R1100RT - seřízení ventilových vůlí

Napsal: ned 23. říj 2016 18:52:54
od Beemer7
Zdravím. To se mi nějak nezdá. Neměřil jsi to náhodou sice v horní úvrati, ale při střihu ventilů?
K tomu dotahování hlavy - jak jsi přišel na to, že se hlava dotahuje každých 10 tisíc km? Já mám sice R1100S, ale ty motory jsou stejné, a hlava se dotahuje po prvních 1000 km a pak už jen, pokud byla sundaná. Zase po ujetí 1000 km. Pak už se na to nesahá.

BMW R1100RT - seřízení ventilových vůlí

Napsal: ned 23. říj 2016 16:21:01
od DickSz
Zdravím hlavně mechanicky zručné motorkáře.
Stalo se Vám, že jste nemohli seřídit ventilové vůle, protože i při úplném povolení červíků tam žádná vůle nebyla?
Že mám kliku v horní úvrati jsem kontroloval opakovaně. I otáčením motoru. A značkou na setrvačníku.
Poprvé jsem to seřizoval ventilové vůle bez dotažení šroubů hlavy. To klaplo, ale chod motoru se moc nezlepšil.
Pak jsem zjistil, že každých 10 tis.km se dotahuje hlava.
Nic na tom není, tak jsem to dnes udělal. Ale vymezily se mi vůle na doraz a vypadá to na výměnu těsnění pod hlavou.
Než se do toho pustím, chci zapátrat, jestli není chyba někde jinde.