BMW R1200RT - ovládání plynu
- Štepán
- Příspěvky: 18
- Registrován: sob 04. dub 2020 11:16:59
- Moto: BMW R1200RT (2006)
Re: BMW R1200RT - ovládání plynu
Ahoj, tak jsem nechal v servisu motorku prohlédnout a jedna cívka byla špatná, takže mi ji vyměnili. Po otestování se mi chvíli zdálo, že je to ok, ale není. Jen se to trochu zlepšilo. Další možnost byla vyměnit potenciometr, nebo něco takového. Takže až budu mít někdy čas, tak to tam pojedu vyzkoušet...
- Charlie
- Příspěvky: 3424
- Registrován: úte 27. led 2009 22:55:04
- Moto: BMW R1200GS ADV
Re: BMW R1200RT - ovládání plynu
Ahoj Štěpáne,
svěřit moto do servisu je rozumný postup. Držím palce, ať máš moto opět v pořádku.
Charlie
svěřit moto do servisu je rozumný postup. Držím palce, ať máš moto opět v pořádku.
Charlie
- Štepán
- Příspěvky: 18
- Registrován: sob 04. dub 2020 11:16:59
- Moto: BMW R1200RT (2006)
Re: BMW R1200RT - ovládání plynu
Ahoj,
tak jsem udělal kalibraci potenciometru a problém stále je.
Můžeš mne prosím nasměrovat, kde najdu ty cívky? Nejsem mechanik, tak nemám nejmenší ponětí.
Edit: Tak cívky jsem si vygoogloval. Anglický výraz je “stick coil”. Na zahraničních fórech jsem můj problém našel, takže v tom nejsem sám. Bohužel tam už nikdo nepsal, jak to opravil. Ale hodně rad směřovalo právě na vadné cívky, co jsou v moto z výroby. Prý je to šunt a když se vymění za nové, tak je to na dlouho v pořádku. Chtěl jsem si vyzkoušet tu fintu jak jsi mi radil, ale na volnoběh se to decelerace neprojevuje. Taky jsem chtěl vyzkoušet pouze připojení a odpojení cívek při volnoběhu, zda to nějak ovlivní chod motoru. Ale zastavily mne protektory motoru. Musel bych toho dost rozmontovat, abych se k tomu dostal. Budu mít cestu do servisu, takže to nechám na ně. Pak dam vědět, jak jsem dopadl.
tak jsem udělal kalibraci potenciometru a problém stále je.
Můžeš mne prosím nasměrovat, kde najdu ty cívky? Nejsem mechanik, tak nemám nejmenší ponětí.
Edit: Tak cívky jsem si vygoogloval. Anglický výraz je “stick coil”. Na zahraničních fórech jsem můj problém našel, takže v tom nejsem sám. Bohužel tam už nikdo nepsal, jak to opravil. Ale hodně rad směřovalo právě na vadné cívky, co jsou v moto z výroby. Prý je to šunt a když se vymění za nové, tak je to na dlouho v pořádku. Chtěl jsem si vyzkoušet tu fintu jak jsi mi radil, ale na volnoběh se to decelerace neprojevuje. Taky jsem chtěl vyzkoušet pouze připojení a odpojení cívek při volnoběhu, zda to nějak ovlivní chod motoru. Ale zastavily mne protektory motoru. Musel bych toho dost rozmontovat, abych se k tomu dostal. Budu mít cestu do servisu, takže to nechám na ně. Pak dam vědět, jak jsem dopadl.
- Charlie
- Příspěvky: 3424
- Registrován: úte 27. led 2009 22:55:04
- Moto: BMW R1200GS ADV
Re: BMW R1200RT - ovládání plynu
Ahoj Štěpáne,
kalibrace potenciometru se dělá takto:
- zapni zapalováni
- 3x pomalu otoč rukojetí plynu nadoraz
- nastartuj
- vypni zapalování
To je to nejjednodušší co se nechá vyzkoušet. BMW tuto kalibraci doporučuje vždy po výměně akumulátoru.
Neumýval jsi motorku wapkou nebo neměl jsi slabý akumulátor?
Podíval bych se také na zapalovací cívky, jestli nejsou uvolněné nebo nejsou zoxidované kontakty a na kabeláž.
Vadnou cívku můžeš odhalit jednoduše. Nastartuj motor a přidej otáčky na hodnotu, u které popisuješ problém a pak odpoj konektor cívky. Pokud motor běží stále stejně, je cívka pravděpodobně vadná.
Charlie
kalibrace potenciometru se dělá takto:
- zapni zapalováni
- 3x pomalu otoč rukojetí plynu nadoraz
- nastartuj
- vypni zapalování
To je to nejjednodušší co se nechá vyzkoušet. BMW tuto kalibraci doporučuje vždy po výměně akumulátoru.
Neumýval jsi motorku wapkou nebo neměl jsi slabý akumulátor?
Podíval bych se také na zapalovací cívky, jestli nejsou uvolněné nebo nejsou zoxidované kontakty a na kabeláž.
Vadnou cívku můžeš odhalit jednoduše. Nastartuj motor a přidej otáčky na hodnotu, u které popisuješ problém a pak odpoj konektor cívky. Pokud motor běží stále stejně, je cívka pravděpodobně vadná.
Charlie
- Štepán
- Příspěvky: 18
- Registrován: sob 04. dub 2020 11:16:59
- Moto: BMW R1200RT (2006)
Re: BMW R1200RT - ovládání plynu
Ahoj. Mám rok 2006. No nezkoušel jsem to, protože netuším, jak na to. Potřebuju na to servis a nebo to zvládnu nějak doma?
- Charlie
- Příspěvky: 3424
- Registrován: úte 27. led 2009 22:55:04
- Moto: BMW R1200GS ADV
Re: BMW R1200RT - ovládání plynu
Ahoj Štěpáne,
co to máš za modelový rok? Zkoušel jsi kalibraci potenciometru škrtící klapky?
Charlie
co to máš za modelový rok? Zkoušel jsi kalibraci potenciometru škrtící klapky?
Charlie
- Štepán
- Příspěvky: 18
- Registrován: sob 04. dub 2020 11:16:59
- Moto: BMW R1200RT (2006)
BMW R1200RT - ovládání plynu
Ahoj,
už nějakou dobu se potýkám s jednou věcí, která mi vrtá hlavou. Před R 1200 RT jsem BMW nikdy neměl a ani na žádném nejel, takže neumím srovnat, zda je to normální či ne. Jezdil jsem Suzuki M800 a Virago 535. Ale u obou těchto chopperů se tato věc nevyskytovala...
Jde o to, že když jedu např. po dálnici, nebo když předjíždím, tam mi blbne akcelerace. Když za to vezmu, tak to akceleruje normálně, ale cca okolo 5 tis. otáček akcelerace spadne na nulu a je to jako kdybych ubral plyn na 0. Jako kdyby došel benzín nebo přestalo jít palivo do motoru. A to pořád držím plyn. Když v tu chvíli plyn uberu pod nějakou hranici, moto zase začne táhnout. To samé to dělá, i když mám zapnutý tempomat. Například teď o víkendu na dálnici. Moto rozjedu na 140-145, zapnu tempomat a jedu. Ale když začne protivítr nebo kopec, moto začne sama otáčet plynem a přidávat, aby udržela požadovanou rychlost. No a v určitou chvíli se dostane přes tu hranici a i když přidává sama plyn, tak moto ubere. Takže musím rychle vypnout tempomat a ubrat plyn, který je pořád otočený přes tu pomyslnou hranici, kdy to blbne. Pocitově si myslím, že je to ovládáním plynu, jako kdybych ho otočil (protočil) moc, ale nevím, jak to vyzkoumat.
Fakt netuším, kde může být problém. Moto je původem z Inveltu Praha, takže by tam omezovač jako u FR modelů neměl být a navíc si myslím, že omezovač by fungoval asi jinak, než takto blbě. Nenapadá někoho z vás něco? Není to snad funkce BMW, že ne?
Jsem Praha 11, kdyby si to někdo chtěl projet a vyzkoušet. Vedle mám D1...
Díky za pomoc.
už nějakou dobu se potýkám s jednou věcí, která mi vrtá hlavou. Před R 1200 RT jsem BMW nikdy neměl a ani na žádném nejel, takže neumím srovnat, zda je to normální či ne. Jezdil jsem Suzuki M800 a Virago 535. Ale u obou těchto chopperů se tato věc nevyskytovala...
Jde o to, že když jedu např. po dálnici, nebo když předjíždím, tam mi blbne akcelerace. Když za to vezmu, tak to akceleruje normálně, ale cca okolo 5 tis. otáček akcelerace spadne na nulu a je to jako kdybych ubral plyn na 0. Jako kdyby došel benzín nebo přestalo jít palivo do motoru. A to pořád držím plyn. Když v tu chvíli plyn uberu pod nějakou hranici, moto zase začne táhnout. To samé to dělá, i když mám zapnutý tempomat. Například teď o víkendu na dálnici. Moto rozjedu na 140-145, zapnu tempomat a jedu. Ale když začne protivítr nebo kopec, moto začne sama otáčet plynem a přidávat, aby udržela požadovanou rychlost. No a v určitou chvíli se dostane přes tu hranici a i když přidává sama plyn, tak moto ubere. Takže musím rychle vypnout tempomat a ubrat plyn, který je pořád otočený přes tu pomyslnou hranici, kdy to blbne. Pocitově si myslím, že je to ovládáním plynu, jako kdybych ho otočil (protočil) moc, ale nevím, jak to vyzkoumat.
Fakt netuším, kde může být problém. Moto je původem z Inveltu Praha, takže by tam omezovač jako u FR modelů neměl být a navíc si myslím, že omezovač by fungoval asi jinak, než takto blbě. Nenapadá někoho z vás něco? Není to snad funkce BMW, že ne?
Jsem Praha 11, kdyby si to někdo chtěl projet a vyzkoušet. Vedle mám D1...
Díky za pomoc.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů